Sunday, January 01, 2012

i want to delete some friend on my list FB..

Assalam all,
Actually, sudah beberapa lama nak keluar idea untuk men'delete' some friend dalam FB yang saya kira hanya menyemakkan mata saja sebab saya rasa mereka ini mata2 untuk melihat dan menyaksikan kesengsaraan saya - my personal point of view la..

I want to delete this friend pls..
Sebab apa?saya rasa ada antaranya masih berkawan dengan orang yang telah menghancurkan hidup saya - so, better saya delete dia saja kan??

Saya masih berbincang dengan husband tapi saya still dengan keputusan saya walaupun orang tersebut saya kenal benar sebab sama2 dalam bidang ketenteraan - tapi, kawan can makan kawan kan??

So, kesimpulannya, saya akan start men'delete' beberapa kawan pada hari ini - 01.01.12. Saya rasa ini azam tahun barulah untuk menyucikan FB saya dari dicerobohi - hehehehe..

Alhamdulillah, saya baru selesai pindah rumah dari rumah di line 105 ke line 69 (nombor bertuah - nombor jutawan ni mengikut formula yang dihasilkan oleh seorang jutawan di Malaysia - actually nombor jutawan adalah angka 3, 6 dan 9, so rumah saya bernombor 69..)

Bengang dengan landlord rumah 105 ni, bangsa minority dalam Malaysia - sesuka hati dia je suruh kami keluar setelah kami menyewa dalam 2 1/2 bulan, hampeh, tapi kami tetap bersabar - akhirnya kami dapat rumah yang comel ini - alhadulillah..thanks Allah to give us this beautiful house dan tentunya landlord nya orang kita - melayu dan muslim okes..

Pindah rumah memang sesangat tak best sebab banyak perkara kena difikirkan termasuklah kewangan. Sebab apa saya kata kewangan sebab - kena bayar downpayment 3 bulan advance pada landlord baru, pastu nak bayar makanan orang2 yang menolong pindah kan??kat situ je dah ribuan RM kan??so, tak patutlah landlord bangsa bkn melayu tu kata tiba2.."sorry aaa, saya nak pindah dok kat rumah ni semula la.."kenapa tak fikir perkara itu sebelum dia bagi sewa rumah ni??

Huh, mengeluh panjang tapi kami tetap bersabar saja - semua itu dugaan. Barang2 dalam rumah pun saya dah banyak simpan dalam kotak supaya senang tahun 2014 karang nak angkut letak kat apartment kami di Mantin tu - simpan saja di situ sehingga kami balik semula ke Malaysia..Hopefully on that..

So, untuk 2-3 hari ini, saya akan mengurung diri saya depan komputer kerana ingin menyiapkan PMA yang dateline nya lagi 2 hari ni - alhamdulillah, rumah dah siap kemas sampai sakit semua badan2 kami. 

Okla, see u again di lain entry..bubye..

::F.Y.A.D:: forever and ever humble...

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...