Wednesday, December 28, 2011

Help..nak move like jagger la..

Assalam all,

Oh my!!!i want to move like jagger...seriously...saya sangat tengah tension sebab dateline hantar PMA Quality Management is on 3rd Jan okes..sekarang saya sedang bersenang-senang dengan internet saja...baru saja nak buka buku andd baca apa yang patut..adusss, ada banyak pulak perkara yang saya perlu buat during my persaraan ni, nak ke LHDN, JRP etc..bla...bla...bla...Tapi, InsyaAllah, everything going smoothies..Berkat doa dipermudahkan oleh Allah hendahnya..Lagi pulak, weekend ni saya akan berpindah ke rumah baru yang tak berapa nak baru sebab kena keluar dari rumah yang sedia ada sekarang..aduhai, sebab itu saya dah beri sikit2 pada orang barang2 di rumah saya ni - dengan harapan hanya tinggal sikit saja menjelang 2014.
Semoga apa yang saya sedang lalui dan hadapi dapat dilaksanakan dengan baik dan sempurna - berkat pertolongan Allah SWT. Saya bersyukur kerana diberi orang sekeliling yang banyak membantu dan dengan pertolongan itulah, saya tidak menghadapi sebarang masalah - Alhamdulillah. Proses meninggalkan ATM akan dilaksanakan dalam masa tinggal beberapa hari saja - Alhamdulillah.

Memang itu yang saya mintak dari dulu - saya yang request untuk berhenti kerja, tidak ada paksaan dari sesiapa even ramai yang bertanya kenapa perlu mengundurkan diri sedangkan saya tidak bersalah? Itu yang menjadi persoalan kepada sesetengah orang. Tapi, saya ada alasan tersendiri mengapa saya membuat keputusan drastik ini - demi masa depan saya dan keluarga sebenarnya. Saya tak rela diperlakukan seperti boneka di dalam pekerjaan saya!!Sebab saya nak jadi diri saya sendiri, taknak terlalu berdiri atas kaki orang lain - i mean, bergantung harapla..Alhamdulillah, pihak pengurusan tertinggi TLDM memahami dan saya diberikan keistimewaan walaupun saya yang memohon untuk tidak lagi menyarung uniform kerja. Mereka faham akan situasi saya dan segera membuat perancangan untuk masa depan saya. Sesungguhnya, saya amat berterima kasih pada Chief Of Navy Malaysia (CN) dan semua boss2 saya walau di mana saja meraka berada. Saya berharap TLDM akan terus maju dan maju - Sedia Berkorban dan berkorbanlah apa saja demi kepentingan agama, bangsa dan tanahair tercinta ini..

Orang yang tidak tahu akan membuat pelbagai andaian dan spekulasi - saya tak kisah semua itu sebab saya adalah diri saya. Takkan saya nak pergi pada semua orang dan membuat kenyataan berkenaan issue saya ni?tak perlu kan??saya hanya perlu berdiam diri dan percaya pada apa yang telah saya lakukan adalah yang terbaik untuk diri saya dan keluarga.

Whatever now, i want to move like jagger..i want to move like jagger..

Untuk semua blogger, please advise me accordingly and thanks to be my follower..bye..

facebook
Muka buku yang ada ramai user nya..


P/S: Harini adalah tarikh saya mula-mula menyertai Facebook..huhu, dah 3 tahun pun..nak terminate tapi not now..

::F.Y.A.D:: forever and ever humble...

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...