Thursday, January 19, 2012

Suka sama Oki Setiana Dewi..

Assalam all,

Saya sangat meminati filem dan drama Ketika Cinta Bertasbih (KCB) I & II - dari Indonesia. Saya sangat2 suka sampaikan saya sanggup tengok 2-3 kali filem tu. Last year saya follow cerita tu di Astro saluran Pelangi - tetapi sekarang saya dah upgrated beyond, malas pulak nak ambil saluran dari seberang tu..
Ok, sebenarnya kekuatan sesuatu filem atau drama tu ada pada para pelakonnya juga, bukan saja jalan cerita dan background music/lighting semata. So, saya tengok kekuatan ceritanya adalah pada para pelakonnya yang sangat hebat menjiwai watak. Dan, dalam cerita itu saya sangat suka pada watak Ana yang dilakunkan oleh Oki Setiana Dewi. Dia ni sangatlah cute dan cantik - walaupun bertudung labuh tapi masih menawan. Kalau tengok muka dia, rasa tenang je jiwa ni - cewah..

Okes, try tengok siapa Oki Setiana Dewi ni..

Oki Setiana Dewi (lahir di Batam, Kepulauan Riau, 13 Januari 1989; umur 23 tahun) adalah seorang pelakon Indonesia yang memerankan tokoh Anna dalam film Ketika Cinta Bertasbih. Oki lahir dari pasangan berdarah Palembang, Suliyanto dan Yunifah Lismawati. Sejak usia 16 tahun, Oki telah merantau ke Jawa dan menetap di Depok. Alumni SMAN 1 DEPOK ini kemudian kuliah di Universitas Indonesia. Oki sempat bermain di beberapa FTV sebelum akhirnya memutuskan untuk berjilbab pada tahun 2005. Kariernya di dunia seni peran sempat terhenti, sebelum akhirnya memerankan karakter utama perempuan dalam cerita Ketika Cinta Bertasbih.
Okes, mai layan gambar2 menarik Oki yang sangat comey n cantekkk ni..

Oki Setiana Dewi tanpa jilbab
Sangat cantekkk...

foto Oki Setiana Dewi
Ala comeynyer..
Cantekk sangat...

::F.Y.A.D:: forever and ever humble...

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...