Tuesday, January 03, 2012

Betul ke kejutan budaya?

Assalam all,
Benar ke apa yang saya lihat dan saksikan ni?Nur Amalina Che Bakri yang pernah menjadi pelajar cemerlang Malaysia dengan mendapat 17A1 telah terkena kejutan budaya, betul ke??Ya Allah, kalau betulla mengapa sampai jadi macam tu?

Jom kita discuss sikit...

Pada hemah dan pendapat saya pelajar cemerlang yang dikategorikan 'genius' ni kebanyakkannya selalu mempunyai masalah - saya rasa mereka mempunyai masalah dalaman dimana mereka 'berperang' dengan emosi dan spiritual mereka. Yelah, mereka kan bijak, pintar dan pandai sudah tentu kadang2 'bodoh' dalam membuat keputusan hidup. Rasanya itulah yang dialami oleh kebanyakkan dari mereka. Sebelum ini kita dikejutkan dengan saudari Sufiah Yusof yang mana pernah menjadi pelacur untuk menyara hidup. Dan ada lagi beberapa pelajar genius yang menjadi mangsa dadah dan sbgnya. Di kampung saya juga ada seorang mamat ni, dia pun tergolong dalam golongan cerdik dan pintar sebab menjadi salah seorang dari pelajar cemerlang negeri Johor. Tapi apabila dia dihantar ke UK untuk mengambil degree, tak sampai setahun p, kena patah balik sebab jadi GILA!!!Ye dia jadi GILE...Dan, sekarang dia masih ada di kampung saya. Persoalannya, susah ke nak jadi budak cemerlang?

Sekarang ini, kita dikejutkan dengan perubahan drastik Nur Amalina Che Bakri pulak. Aduhai, sudahlah p oversea kerajaan tanggung, janganlah buat macam ni dik - kesian kat mak awak tu, dah la cikgu pulak tu..Tapi kenyataannya, betul ke gambar2 tu semua or itu hanyalah kesan teknik komputer?hanya Allah Yang Maha Mengetahuinya..Wallahualam..
Walau apa pun, saya harap kalau benarlah apa yang telah dilakukan oleh adik Nur Amalina kita ni, segeralah berubah kerana semua itu hanya sementara saja, kembalilah ke jalan Allah..

Fear of cultural revolution...ehmmm

::F.Y.A.D:: forever and ever humble...

No comments:

Post a Comment

Dugaan PhD di bumi UK

Assalam reader, Sudah 2 tahun 2 bulan saya di bumi UK. Alhamdulillah, banyak dugaan pahit dan manis yang saya tempuhi sepanjang menjala...