Wednesday, February 01, 2012

Bulan My Birthday..Februari In Love..

Assalam all,
Saya samgat suka bulan Feb..

Februari in Love...
My Beauty of mind...

Why?

Sebab bulan Februari adalah bulan kelahiran saya - tanggal 21 Feb 1982 saya dilahirkan ke dunia oleh ibu saya, Saniah bte Hassan di Hospital Kem Terendak, Melaka.
Yup, saya orang Melaka tetapi saya dibesarkan di Johor. Dalam IC dan surat beranak memang saya orang Melaka tetapi hakikatnya saya selalunya mengaku saya orang Johor.

Why again?

Sebab saya banyak duduk dan tinggal di Johor saja. Mana pernah menetap di Melaka. Saya dilahirkan disana pun sebab ayah saya seorang tentera yang selalu ber posting ke sana dan ke mari.

Tapi...

Sekarang antara suka dan duka sebab dibulan februari lah ayah saya menghembuskan nafasnya yang terakhir - pada tanggal 27 Feb 2011. Sebab itu saya namakan bulan februari adalah bulan In Love. In Love with my late father. Saya mendoakan arwah ayah saya dalam golongan sufi. Aminnn..

Dan..

Dalam tahun ini, 2012, bulan februari saya di panggil untuk temuduga satu jawatan yang cukup besar dan unik buat saya. Yelah, sebelum ni kerja dalam kerajaan yang menekan saya melaksanakan kerja yang 'bukan2', sekarang saya perlu mempunyai hala tuju dan impian hidup sebagai seorang bekerjaya. Tapi, sejujurnya, saya tidak mengharapkan kerjaya ini menjadi milik saya - biar Allah SWT yang menentukan..BTW, saya bersyukur kerana diberi oleh Allah SWT kesempatan untuk berdiri dan bernafas di bumiNya ini. Alhamdulillah. Apa yang saya sering doa dan mohon pada Allah SWT adalah sentiasa diberi hidayah yang berpanjangan. Kalau sesat, mohon Allah bimbing kembali ke jalan yang benar. Amin..

Pengalaman sungguh mendewasakan saya. Sungguh memberi impak yang sangat luar biasa dalam diri saya. Di usia yang menjangkau 30-an, saya sudah tidak bergelar 'jajahan' orang2 atasan yang kadang2 hanya memikirkan kepentingan peribadi dalam melaksanakan tuntutan tugas sebagai khalifah Allah.

Kawan ketawa memang sangat senang utk dicari dan diperolehi tetapi kawan menangis ??

My both dear in love..

My both soul of mind..
Ye, saya sudah menemui siapa kawan mengangis saya yang sebenarnya - SUAMI saya..dialah kawan saya di kala saya susah dan di kala saya senang. Ketika saya dihimpit sebuah perasaan yang sangat pilu dan sedih, dialah yang memberi semangat dan nasihat. Kesabarannya tidak berbelah bagi pada saya. Walaupun saya ni kadang2 menyakitkan hatinya. Hanya Allah yang Mengetahui hati saya. Walaupun saya berkata dan marah2 padanya, tapi dalam hati saya - saya sangat sayangkannya..Sebab itu saya rela jika suami saya ingin berkahwin lain, saya redha..

Sebab?

Sebab saya sayangkan dia..Biarlah blog ini menjadi saksi akan kata-kata saya bahawa saya sangat sayangkan suami saya walau dalam apa jua keadaan sekalipun. Yang saya harapkan adalah dia akan terus dan terus menjadi sahabat sejati saya di dunia dan juga akhirat. Aminnn..


::F.Y.A.D:: forever and ever humble...

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...