Wednesday, February 29, 2012

Harini ~ 29.02.2012

Assalam all,

Harini - 29.02.2012 sekali dalam empat tahun, so sesiapa yang birthday dia harini tentu best dan ada juga tak best - dapat sambut birthday sekali dalam empat tahun, yg bestnya jimat!!

Hehehe...

So, saya pun tak melepaskan peluang untuk menulis dan mencoret pada hari dan tarikh ini. Sebenarnya belum settle lagi pembayaran pampasan saya ni. Yang dah settle cuma bayaran ganjaran cuti rehat - Alhamdulillah. Setiap kali saya call tanya dan tanya JRP berkenaan bayaran pampasan jawapan yang sama diberikan - ada masalah dengan system. Ye, saya tau sekarang mereka menggunakan system online tapi tak bermakna itu boleh dijadikan alasan untuk melambatkan proses. Saya sudah call berkali2 sejak bulan Jan lagi tapi itu saja jawapan yang diberikan oleh mereka. Takkan tiada penyelesaian ke atas ssytem itu atau hanya dibiarkan saja sekiranya system itu 'hang' or 'rosak' ke??alahai...

Itulah masalahnya kalau kita berpegang pada prinsip - tak tahu sesat jalan dan hidup segan mati tak mahu..Pada hemah saya, semua masalah ada jalan penyelesaian lagi2la kalau menggunakan system computer sebab kita yang program kan dia bukan computer yang program kan manusia!!!Ini, kita bergantung semata2 pada system - justeru kalau system 'hang', semua benda tak bergerak la ye??semua benda pun kena hold la??wah, kalau macam tu, rugi banyaklah CEO2 company2 besar, line tak jalan kalau system 'hang'???Ada pulak manusia yang masih jumud macam ni..

Entahlah, tapi itulah hakikatnya...

BTW, saya memang berharap sangat pampasan saya dibayar pada bulan mac ni sebab saya dah ada plan nak settle kan dan kalau lewat, memanglah masalah!!Saya mohon pada Allah agar dipermudahkan urusan dan dipermudahkan pembayaran pampasan saya ni - InsyaAllah...

Ini sekadar simpanan saya di masa depan saja, bukan ada untuk menunjuk2 tapi untuk saya ingat bila dah tua2 sok..hehehe...:)

::F.Y.A.D:: forever and ever humble...

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...