Thursday, February 16, 2012

Harap saya dilindungi oleh Allah SWT..

Assalam all friend of mind,

Semasa bersolat, salah satu doa yang saya tidak henti2 mohon dari Allah adalah agar dilindungi dari diaibkan oleh mana2 pihak yang suka menjaja cerita. Yelah, kita kan manusia yang tidak lari dari melakukan kesalahan. Bila saya berada di sini, saya rasakan dunia ini sangatlah kecil.

Sebab?

Tak sangka pula salah seorang dari cikgu sekolah anak saya adalah jiran tetangga (jauh sikit dari rumah saya) saya saja. Dan, dia pula ada berkunjung ke rumah jiran sebelah rumah saya ni. Ehmm, dirumah saya ni pula ada seorang yang sama 'jawatan' dengan saya. Dan, faham kan??(hanya sesiapa yang fahamla..).

Saya hanya berharap tidaklah dijaja kisah dan peribadi saya - semua orang melakukan kesalahan tetapi adakah kita mesti dihukum hanya kerana pertama kali melakukan kesalahan? Sedangkan Nabi Muhammad juga memaafkan umatnya - inikan kita yang hina dina ini?

Saya minta dijauhkan dari sifat buruk sangka.

Saya taknak buruk sangka pada orang. Tetapi sekiranya benar, saya hanya mampu memaafkan. Hanya Allah yang Maha Mengetahui hati dan perasaan saya sekarang. Apa saja yang saya lakukan ada saja yang saya rasa tidak kena. Ya Allah, jauhkan dari sifat2 ini ya Allah.

Yang penting sekarang, saya kena berdiri atas kaki saya sendiri. Mengusung diri dan berjalan atas nama 'diri sendiri'. Saya sedar, Allah sedang menguji saya sekarang dan saya perlu kuat serta sentiasa bersyukur dengan apa jua nikmat yang telah Allah kurniakan. Saya bersyukur atas segala dugaan ini - sesungguhnya ianya membuatkan saya lebih dekat dengan Allah SWT.

Syukur pada Allah SWT...

Ya Allah, mohon dijauhkan dari mulut2 manusia yang menjaja cerita.

Andai ku tahu….
Kapan tiba ajalku…
Ku akan memohon tuhan tolong panjangkan umurku…
Andai ku tahu…
Kapan tiba masaku…
Ku akan memohon tuhan jangan kau ambil nyawaku…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Andai ku tahu…
Malaikatmu kan menjemputku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…
Aku manusia yang takut neraka…
Namun aku juga tak pantas disurga…
Andai ku tahu….
Kapan tiba ajalku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…

Amin Yarobbalalamin.


::F.Y.A.D:: forever and ever humble...

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...