Wednesday, February 15, 2012

Musuh Utama Saya (M.U.S)

Assalam all dearie,

Apa musuh utama anda?

Pada saya musuh utama saya adalah diri saya sendiri dan kawan baik saya juga adalah diri saya juga. Berapa banyak juga daaa..

Berikut saya senaraikan beberapa musuh utama saya:

1. Nafsu Jahat.
2. Pemalas.
3. Tangguh Kerja.
4. Online Facebook saja.
5. Pengotor.
6. Mungkir Janji.
7. Tinggal solat.
8. Etc.

Boleh....tapi malas kan??
 Banyak kan??itu baru sikit yang saya senaraikan. Sebenarnya banyak lagi yang saya rasa nak senaraikan tetapi nanti penuh pulak karangan ni kan? Saya nak kurangkan sedikit demi sedikit tabiat yang buruk dan beralih ke tabiat yang baik - InsyaAllah. Segalanya boleh berlaku dengan syarat kita sentiasa ingat Allah SWT dan mentaati Sunnah Rasulullah.

Saya dah tak ramai kawan sekarang. Yang ada hanyalah suami dan anak saya. Mereka la tempat saya berbual dan meluahkan perasaan. Dan, kadang2 mak saya - call saja. Selain dari itu, internet la. Saya sudah menjadi sebahagian dari diri saya sendiri. Jika sebelum ni, tidak ke??

Lantak la..Asal saya bahagia.

Jangan menyusahkan orang lain dan jangan suka mengata orang lain dan yang paling penting jangan suka membawa dan menjaja cerita orang lain kerana menurut satu hadis At-Tirmizi:

"Barang siapa yang mengutuk dan mengeji perbuatan jahat orang lain, nescaya dia tidak akan mati sehingga melakukan perbuatan orang yang telah dikeji dan dikutuknya itu.."

Wallahualam..


::F.Y.A.D:: forever and ever humble...

4 comments:

  1. Woit aku kawan ko tau dunia akhirat......jgn lupe tu tau......

    ReplyDelete
  2. hehehe..oh okes..lupa pulak ko kan BFF aku tapi lately aku kesunyian. Kadang2 smpai lebih 5 jam aku tak bercakap tau..hanya luah dlm blog je..huhu..

    ReplyDelete
  3. Come on Fyad......jgn menyendiri...ko kn kuat....aku n kenkwn lain semua igt ko....ko yg lari......kami rindu nk bork ngan ko...nini, hezri, selalu tnyer ko maner.....ko janji hr tu nk sekejb jek kn bertafakur hehe.....11 tahun lbh kit a kawan...dugaan ko ni Xkn memutuskn persahabatan kite.....igt tu tau....aku syg ko......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okes..aku dah ok sekarang just boring jek..
      Aku selalu teringat time kita makan2 kat kantin bawah mindef tu..huhuhu..
      Teringat masa mula2 masuk ATMA dulu...
      ehmmm, thanks atty sebab ko masih nak berkawan dengan aku..nanti kalau ada apa2, aku sudi joint korang, panggil je aku..aku pun sayang ko..

      Delete

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...