Tuesday, December 13, 2011

Salam Maal Hijrah 1433H

Assalam semua,

Saya tak berkesempatan nak wish Selamat Menyambut Tahun baru Hijrah 1433H..1 Muharram kelmarin, saya berada di UTM, ada kelas...Lecturer saya kata kesian kat we all tak dapat sambut tahun baru...spoil betul tarikh kali ni - betul2 clash dengan cuti yang panjang.. Tapi saya dan keluarga sempat membaca doa akhir dan awal tahun..Alhamdulillah..

Macam biasalah kan, saya juga memasang impian sempena tahun baru Hijrah 1433H ini.. well, saya tak menaruh harapan yang tinggi just berharap akan menemui kebaikan atas segala yang saya kerjakan..

Alhamdulillah, saya sudah menghabiskan 7 subjek untuk Master saya ni - last bulan Nov tadi adalah Quality Management, more on Quality Engineering yang ada kena mengena dengan TQM, etc..saya minat juga dengan subjek ini, rasanya research paper nanti nak buat tentang quality, tapi not sure..Haritu saya rasa nak buat kajian tentang Risk Management (untuk TLDM), tapi sekarang saya dah takde kena mengena dengan TLDM, so, takdela..kalau tak saya nak buat research tentang refit kapal, its more on Risk Management la...

Now, saya rasa nak buat research tentang quality engineering dan saya nak buat dua phase, yang satu lagi saya nak sambung masa buat Phd kelak - Insya Allah, kalau diizinkan oleh Allah dan kewangan yang ada. Orang kata, usaha tangga kejayaan. Saya akan pastikan saya mampu memiliki Phd dari luar negara - itu janji dan hadiah untuk diri saya setelah apa yang saya alami~~~penderitaan atas pengkhianatan orang lain.

Okes, disini saya nak memasang impian:

1. Berjaya menghabiskan segala hutang piutang - no more hutang!!!

2. Berdoa untuk kebaikan masa hadapan selama-lamanya.

3. Menunaikan Umrah..

Rasanya itu saja impian saya untuk tahun baru ni..saya tak mengharapkan sesuatu yang pelik tetapi saya percaya pada kuasa dan rahmat Allah SWT. Yang hanya mampu saya lakukan adalah berdoa dan terus berdoa agar saya dilindungi dari diaibkan di mata masyarakat dan mampu berdiri atas kaki sendiri...

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...