Sunday, December 18, 2011

Malas nak siapkan PMA..

Assalam all,

Aduhai, malasnya nak siapkan PMA (Post Module Assignment) ni..dateline lagi dua minggu - saya dah terbiasa siapkan PMA last2 minit.. Bila saya nak jadi rajin dan penuh berdisiplin ni??Macam mana nak buat PhD kalau macam ni sikap saya??

Malasnya nak siapkan PMA

Macam mana nak jauhi sikap pemalas??Sejak mula2 saya ke kelas kuliah, seronok nak siapkan PMA awal2 lagi, tapi tup2 last minit jugak siapnya..itu masa saya tengah kerja - kerja2 yang melambung tinggi banyaknya di pejabat, tapi sekarang tidak lagi - saya free se free2nya sekarang ni!!Tapi???still malas kan??apa yang saya buat??tak taulah apa yang saya buat..mengelamun dan banyak berfikir saja, terfikir apa akan jadi pada saya selepas ni??



wah..saya nak jadi rajin pls..

Lalu, saya ada terbaca beberapa komen terbaik yang boleh dijadikan contoh kalau kita bersikap malas - cuba luahkan perasaan pada Allah SWT, semoga Allah memberi kita hidayah untuk diri kita menjahui sikap malas ni kan??

Antara doa saya pada Allah SWT adalah:

Ya Allah, kenapa aku sangat malas sekarang Ya Allah?Ya Allah, aku nak mengelamun sekejap boleh Ya Allah??Ya Allah, kasihankan aku Ya Allah. Ya Allah, aku nak siapkan Assignment ni Ya Allah, tapi selalu buat last minute Ya Allah. Ya Allah, luaskanlah ilmu yang Kau beri ini Ya Allah, tabahkanlah hatiku dalam menempuh onak ranjau perjalanan Master ku ini Ya Allah. Kau jauhkanlah sikap pemalas yang ada dalam diriku Ya Allah. Ya Allah, semoga ilmu yang aku perolehi dapat aku gunakan untuk kegunaan di dunia dan di akhirat kelak. Ya Allah, restui aku Ya Allah....
Tapi kan, saya bukan malas beerti saya suka buat benda yang tak berfaedah spt tidur ke, tgk tv ke..itu tidak sama sekali, saya hanya malas nak siapkan assignment okes!!!

Malas nak mula menaip asignment..saya nak ke library pls..


::F.Y.A.D:: forever and ever humble...

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...