Wednesday, July 03, 2013

Syukran for final Results...

Assalam darling friend,

Huh..fuh..

Lega rasanya sebab saya sudah settle dengan impact Master UTM saya. Alhamdulillah, semua berjalan dengan lancar dan baik. Itu semua atas pertolongan Allah SWT. Saya bersyukur untuk itu.

Cerita Teduhan Kasih dah habis. Hope ada sambungan samada Teduhan Kasih 2 or di filemkan.

Ok, sekarang nak story morry tentang results final saya untuk Master of Science (Engineering Business Management), UTM. Alhamdulillah, Thesis saya dapat A dan subject paling saya suka (dan salah satu research saya di Meiji Univ) iaitu Supply Chain dapat A jugak. Dan, dengan ini saya dah boleh umumkan yang saya dapat 4 flat semester terakhir ni. Dan, saya berjaya mendapat Ijazah Sarjana dengan kepujian kelas 1 (Pointer 3.80). Syukur padaMu ya Allah yang Maha Memberi Rahmat atas segala apa jua dugaan dan cabaran yang menimpa.

Saya kena puasa nazar sehari sebab Thesis dapat A.

Saya bersyukur sebab berjaya menghabiskan Ijazah Sarjana saya ni. 3 tahun tu dari tahun 2011 dan batch saya ada first baby from Razak School of Engineering and Advance Technology, UTM. So, memang sangat excited sebab kami adalah pioneer dalam course ni. Alhamdulillah jugak, saya grad on time sama masa saya ambil Ijazah Sarjana Muda dulu.

my dear heart..
i really miss her..
Kegembiraan ini juga khas buat husband saya yang banyak membantu baik dari segi kewangan, semangat etc. Tanpa bantuan suami, susah jugak saya. Tapi, firstly memang TQ Allah atas segala pertolonganMu. 

Sebenarnya, HambaMu ini telah hilang semangat setelah mendapat ujian yg amat berat dariMu ya Allah. Tetapi, atas lontaran semangat dari keluarga, kawan2, pensyarah2, saya gagahkan juga diri ini untuk terus berjalan malah sekarang saya bisa berlari dengan kemampuan diri sendiri.


gmbr lama..throwback thn 2011..love my hubby!!

Saya tidak sesekali menyalahkan takdir yang menimpa. Malahan, saya bersyukur atas dugaan dan cabaran kerana saya lebih matang membezakan mana yang baik dan mana yang buruk.

Now, time to concentrate on my 2nd Master in Meiji Univ. If takde aral melintang, bln Mac next year, saya akan menamatkan my 2nd Master ni. Fuh, after that, still in 'books' mood because i'm doing Ph.D. Yeah, life is not easier than what we think!!. But, we still have a chance to get the best in our life!!. Just do it..

Last but not least, tgh doing 1 paper to publish in 2nd conference in KL this coming august. If ada chance, boleh balik Malaysia - present paper..hehe

Mood: I am happy women for time being..yeyeye...

Regards, Dr to be - Intan

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...