Wednesday, July 31, 2013

Photo-shoot: Feeling like a Tyra Bank gitu...

Assalam kawan-sekalian,

Happy dan sangat gembira dibulan July sebab:

1. Bulan Ramadhan byk dibulan July.
2. My dotter birthday dibulan July.

Alhamdulillah, masih diberi kesempatan oleh Allah untuk merasa berpuasa di tahun 1434H ini. Saya secara jujurnya, sangat-sangat sedih dan tak happy sebab tahun ni beraya tanpa suami dan anak disisi. Tapi, demi ilmu ini, ku gagahi juga!.

So, sekarang ni tengah musim panas a.k.a summer di Japan. So, cuacanya memang agak panas dan membahang. Pulak tu sekarang bulan puasa, memang terasa tapi itu semua tidak mematahkan semangat untuk meneruskan kelangsungan hidup sebagai khalifah Allah!.

So, last 2 weeks, saya ada ke salah satu Masjid di Japan yang terletak di kawasan Yoyogi-Uehara. Tempat ni memang famous dan glamour dikalangan orang muslim sebab ada masjid dan kawasan ni pun memang kebanyakkannya didiami oleh orang-orang islam dari Mesir, Pakistan, Egypt, India etc. So, Masjidnya agak besar dan di sinilah tempat orang islam bersolat jumaat. Kat sini pun ada satu restoren Pakistan yang menyajikan hidangan nasi beriyani yang sangat sedap - hanya pada hari jumaat okies!. Nasi beriyani dia memang terbaikla sebab memang beras basmati betul-betul dari Pakistan!.

Ha...nampak tu??panjang kan berasnya??...sedap!!!!
Pintu depan (atas) Masjid Yoyogi-Uehara...
Pandangan dari luar...kawasan sekitar...
Dalam masjid...cantik kan???...subahanallah!!!

And, kalau korang ada berkunjung ke Tokyo, jangan lupa berkunjung ke masjid Yoyogi-Uehara ni!.

Okey, entry tentang photo-shoot kan?.

Sebenarnya, takdelah photo-shoot sangat. Tapi, saja gatal-gatal nak ambil gambar sempena musim panas ni. Saya dengan gigihnya memakai baju kurung ke Masjid Yoyogi-Uehara (untuk Iftar). Kebetulan pulak, masa nak pergi tu hujan, so, photo-shoot nya jadi macam lagu 'memori daun pisang' la!

Feeling like a Tyra Bank edisi Malaysia!
Me and my Nureen!
Haha...caption??
Jumpa basikal...pun belasah!!!
Jumpa kawan-kawan baru di Masjid!

P/S: Nanti boleh sembang pasal Masjid Yoyogi-Uehara lagi...next time okies..

Regards, Dr to be - Intan

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...