Monday, November 01, 2010

Istimewanya dia dimata saya..

Salam Haji,

Harini adalah hari pertama dalam bulan nov, juga hari pertama bg mggu ni (isnin) dan semestinya ada baki 2 bulan lagi saya di tempat kerja lama ni..And, for sure that this week is final board for my next posting place!!Yuhuuu, rasanya hari khamis ni board tu..Harap2 tiada masalah jika saya di tukarkan ke KL, Ya Allah, bantulah hambamu ini ya Allah..
Mggu ni kalau ikutkan banyak dateline yg perlu disiapkan tapi saya buat endah tak endah jek..saya try siapka 1 persatu asalkan siap..superior nak bising ke, tak ke, ada saya kisah??

Story pasal orang yg paling istimewa dimata saya ni, yelah, sebenarnya ianya terlalu peribadi tapi saya nak luahkan jgk, itupun kalau ada yg baca blog saya la, if not, blog saya boleh dikira sbg diary peribadi saya dan keluarga..

Sepanjang saya kenal dgn dia ni, orangnya sgt sederhana, tak memilih even kadang2 memilih tapi still boleh accepted..pada mulanya, dia ni memang kalau orang tak kenal ingat dia sombong dan terlalu egoistik dan semestinya dia ni lelaki la kan??Dia ni susah saya nak describe hal peribadinya..dia terlalu berterus terang dan kadang2 rasa kesian pun ada..dan, yang paling penting dia ni terlalu merendah diri sampaikan superior pun selalu nak pijak kepala dia..

Dia ni orangnya sangat baik hati baik dengan keluarga mahupun kawan2, walaupun saya dah kenal lama tapi dia tak pernah bercerita perihal keburukan kawan2..rahsia mereka memang ditutup seketat-ketatnya..itu yg saya sangat respek kat dia..humble sgtla..
Dia ni seorang yg penyayang dan berbudi bahasa, sangat menghormati pegawai atasan dan orang2 sekeliling dia pun ramai yg respek kat sikap dan perangai dia ni..tapi dia ni jenis tak pandai melawan pihak atasan..kalau kena marah bukan disebabkan dia pun, dia diamkan saja, pada dia, malas nak bergaduh panjang dan membesar-besarkan cerita...

Dia sangatlah positif tak kira dari pelbagai sudut pun, itu yg saya respek tu..apa2pun, saya berterima kasih sebab dia sudi menjadi sahabat karib saya dunia dan akhirat..tapi 1 je, kadang2 dia ni tak berapa nak romantik dan kadang2 tak boleh jadi pendengar yg setia..mengapa??

To be continue...

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...