Friday, November 19, 2010

Bulan akhir..oh zulhijjah..

Salam semua,

Bulan Zulhijjah adalah bulan terakhir dlm Islam, bulan penghujung sebelum masuk ke bulan baru, Muharram..inilah dinamakan bulan hijrah..bulan berhijrah ke tahun baru..Insya Allah, jika dipanjangkan umur bertemulah kita dengan tahun baru 1433H..

Dan, yg pastinya saya pun akan berhijrah ke tempat baru, tempat asing bagi diri saya..saya tak kan menjadikan ini sebagai satu penghalang utk saya terus berjaya..saya dah berjanji dgn diri saya utk membuat yg terbaik dan saya akan pastikan diri saya akan dihargai dan amat2 diperlukan di tempat baru..InsyaAllah...

Zharifah ketika berusia setahun..

Perjalanan saya masih panjang..pelbagai dugaan bakal menjelma dan saya perlu hadapi semuanya kerana saya sedar, saya hanya hamba Allah yg tak punya apa2 kecuali ketaqwaan kepada Allah SWT...

Anak kesayangan saya makin membesar dan amat2 comel..kebanyakkan orang sekeliling kata wajahnya persis papanya..kadang2 papanya berasa bangga pulak sebab orang kata Zharifah amat comel, then, papanya pun terperasan la..hehehhe..

Zharifah yg cute..

Pada saya, saya nak buat dan berikan yg terbaik utk Zharifah..saya sanggup lakukan apa2 saja demi anak saya ni..saya nak dia membesar dlm keadaan yg happy dan tdk tertekan..saya nak bawa dia jalan2 mengelilingi dunia..saya nak beri dia apa yg mak dan ayah saya tak pernah beri pada saya dulu...eh, jgn salah faham, bukan saya salahkan mak dan ayah sebab saya sedar, mak dan ayah saya tak mampu nak beri kemewahan pada bahkan bukan saja pada saja, pada diri mereka sendiri pun belum tentu mampu..sebab itu saya bertekad utk belajar bersungguh2 dan ingin mengubah kehidupan saya..

Alahamdulillah, sekarang berjaya sedikit demi sedikit..

Itu perihal mak dan ayah saya, walau macam mana pun, saya tetap bersyukur kerana diberi mak dan ayah yg sgt memahami dan tegas dlm mendidik saya utk menjadi insan yg terbaik,
even tak berapa nak baik pun saya ni..hehehehhe...Thanks Allah for give me everything in this world..thanks Allah for give me mak n ayah..

Saya memang suka mengembara dan ianya menjadi impian saya utk mengembara ke bumi Englad..dan, itu akan saya kotakan...saya akan berada di bumi England in one day..believe me...PhD in my hand..

No comments:

Post a Comment

Dugaan PhD di bumi UK

Assalam reader, Sudah 2 tahun 2 bulan saya di bumi UK. Alhamdulillah, banyak dugaan pahit dan manis yang saya tempuhi sepanjang menjala...