Monday, January 25, 2010

aku tak kisah la...

Salam geng (ada geng ke..??)

benda yg aku nk ckp nie ada kena mengena dgn harapan mahupun impian..ada org rezeki tak henti2 dtg, ada org plak tak dtg2 rezeki..apa ke hal???apa yg kta kena pikir, itu sume qada dan qadar Allah SWT..kita sbg umat kenala sentiasa redha dgn ketentuanNya kan???yg aku nk cete n gosippkan adalah, apa perasaan anda sekiranya ada sudah tau yg anda terpilih utk sesuatu 'rezeki' tu, tapi tiba2 rezeki tu tak berpihak pada anda sedangkan anda telah berusaha dgn bersungguh2???aku rasa aku akan tergolong dlm kategori tu..rasanyala..adala desas desus aku dpt 1 berita baik, tp???kesudahannya???kata taknak ladiesla..entahlah..susah nk explain kalo org tak phm istilah tamadun....
aku tak taula apa nak jd dgn keadaan dunia skrg, org sggup lakukan apa2 saja utk kepentingan diri sendiri..tak pernah memikirkan org lain..bagila sikit rezeki tu kat org yg tak pernah dpt rezeki ni..Ya Allah, berilah 'rezeki' itu kepadaku, sekiranya ianya memang 'rezeki' aku..
tapi aku tetap akan redha (cuma terkilan jek..) sekiranya aku terlepas jgk 'rezeki' tu..sbbnya???aku da tau benda tu akan jd hak dan milik aku, tapi??we wait n see...

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...