Tuesday, April 02, 2013

Cooking Class with Dr Dian (to be)...

Assalam all,

Gan ku desu ka? (mean: apa khabar semua?)

Saya - Alhamdulillah. Masih diberi nyawa dan kekuatan untuk terus bernafas di atas muka bumi Allah SWT ini. Sekarang dah masuk bulan Apr, rasanya sekejap saja dah 1/4 tahun untuk thn 2013 ni. Masa sangat pantas berlalu dan harapnya kita semua dapat memanafaatkan setiap gumpalan masa yang Allah anugerahkan ini untuk berilmu, beramal dan berbakti hanya kepada Allah SWT.

In sha Allah dalam bulan ini jika diizinkan oleh Allah SWT, saya akan terbang ke negara matahari terbit. Itu jika diizinkan oleh Allah, jika tidak, saya akan terus di bumi Malaysia la. Rezeki Allah tu ada di mana-mana, Saya masih lagi menunggu keputusan COE (Certificate of Eligibility) dari Jepun. COE ni penting dalam urusan mendapatkan visa student. Once dah dapat, baru kita boleh apply visa di kedutaan Jepun Malaysia. In sha Allah, jika diizinkan saya akan ke Jepun, harapnya bulan Apr ni la.

Start dari bulan Apr ini, tinggal lagi 2 1/2 tahun untuk saya melangkah ke alam pendidikan yang tertinggi. Bak orang kampung kata - Doctor of Philosophy (PhD). Buat masa sekarang, sudah empat University di UK dah pun saya searching (dari segi course dan ranking university). So far, empat yang saya search ni memang terletak dalam top 20 ranking university di UK. Saya tak berminat nak belajar di US maybe because of some of the university are very diversity. More complex on level of entrance. Lagipun, saya memang tak berapa gemar US. UK is such a good in educational level compared to others (US, Germany,Italy etc.). Actually, Japan pun ada dalam my mind tapi nak KIV dulu sebab takut2 saya disana setahun, ditawarkan PhD pulak - who never know? Perancangan Allah kan yang terbaik untuk hambaNya. But, for time being, i listed all the good universities in UK as my passion to pursue my PhD. Its not because of snow okies, its about my passion to do a lot of research from the good of knowledge as from Allah. I just need to realized my self about how good you are, you still a servant of Allah. All the goods is from Allah and we as a human being, must being thanks to Allah Al-Mighty.

Alhamdulillah, i got a chance to do a recent back to Allah. 

Kawan-kawan, please doakan untuk saya. Hanya doa dan titipan usaha yang berterusan bakal memberikan kita segumpal anugerah iaitu -'kesabaran'.

Oh yea, saya nak share my beauty dotter video about how to cooks and the tittle is...Cooking Class with Dr Dian..


Enjoy this two video!!!

Regards, Dr to be - Intan

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...