Sunday, August 29, 2010

Doa aku pada Allah...

Salam semua kawan2...

Selalu kan dalam doa, apa yg korg mintak kat Allah??tentu byk kan??dan hanya Allah yg Maha mengetahui permintaan hamba2Nya..aku mcm mana pulak ek??

Hmmm, aku pun sama mcm korg, aku pun byk permintaan pada Allah tp aku selalu fikir, adakah doa aku akan dimakbulkan oleh Allah??adakah Allah sudi mendengar doa aku yg aku kira aku ni byk sgt dosa padaNya...Rasa mcm malu je nk mintak sbb aku ni hamba yg hina dina dan byk buat dosa...Ya Allah, ampunkan dosa-dosa aku ya Allah..aminnn...

Tapi kan..kalau kita selalu berdoa tanpa henti tapi doa kita tu tdk dimakbulkan oleh Allah, jgn risau kerana doa2 tersebut akan jd 'backup' kita masa di hari akhirat dimana jika timbangan dosa kita byk, doa2 yg tdk dimakbulkan ini yg akan 'topup' pahala2 kita yg kurang..so, jgn berhenti utk berdoa pada Allah kerana Allah itu Maha Mendengar...

Aku sedar, mmg byk buat dosa, tp aku try sikit2 buang tabiat2 buruk dan perkara2 larangan Allah (sedang cuba n cuba)..aku mohon pada Allah semoga membuka segala pintu rezeki buat aku sekeluarga, semoga Allah memberi aku pedoman dan hidayat dalam meneruskan kehidupan yg penuh dgn dugaan dan cabaran..yelah, kita hanya hamba yg hina...

Aku mmg teringin sgt nak menjejakkan kaki ke luar negara terutama kat area eropah, entah mengapa??sampaikan kdg2 tu aku rasa nak duduk jek terus kat sana (migrate) tp aku rasa takut pulak...bkn aku nk tgglkan Malaysia tp just nak merasa duduk disana, nak merasa mcm mana kehidupan berdikari, tp sehingga sekarang aku belum pernah ada peluang...kan best kalau Allah bg peluang?even sekali pun jdla, mmg aku teringin sgt2...bkn nak menunjuk ke apa ke tp mmg aku nk merasa menjejakkan kaki ke sana...

Aku doa moga ada la peluang utk aku menjejakkan kaki ke luar negara tak kisahla mengikut suami ke, aku sambung belajar ke, bercuti ke, asalkan aku dapat menjejakkan kaki ke negara2 eropah..seronok je tgk org2 yg pernah merasa ke sana kan??

Ya Allah..seandainya mmg ada rezeki utk aku ke sana, berilah peluang itu ya Allah, sesungguhnya, aku ingin benar menyaksikan kehebatan ciptaanMu Ya Allah, selain yg ada dibumi asia ni Ya Allah..kabulkanlah doaku Ya Allah...amin ya robbalalamin...

No comments:

Post a Comment

Dugaan PhD di bumi UK

Assalam reader, Sudah 2 tahun 2 bulan saya di bumi UK. Alhamdulillah, banyak dugaan pahit dan manis yang saya tempuhi sepanjang menjala...