Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan dtg lagi...

Salam semua...

Ramadhan dtg lagi thn ni..pejam celik, pejam celik, dah 4 thn kami berkawin n ini adalah ramadhan yg ke-4 kami bersama tp ini adalah kali ke-2 kami tk dpt smbut ramdhan bersama sbb last year hubby p kursus kat fhiliphine, thn ni belayar plak..mksd aku bkn tak dpt lgsg berpuasa bersama, tp tak dpt smbut ramadhan (1st ramadhan la..)..takpe, aku redha demi tuntutan tugas...bknnya buat apa..

zharifah bersama sepupunya, Hyqal semasa raya thn 2009


Tahun ni aku rasa seronok nk masuk rmadhan tp tiba2 diduga dgn berbagai dugaan, malas dah nk cerita, issue tu aku dah update dlm FB...btw, benda ni kena jdkan pengajaran supaya lbh hati2 di hari2 akan dtg..ehmmm, moga dijauhkan dari benda2 yg tak baik lps ni...aminnn


  Bersama abg sepupu, Redha..


Setiap tahun, menjelangnya ramadhan, kami dah siap2 tempah baju raya, al-maklumlah, johorean kan??baju selalunya sedondon tp kali ni, entahlah, kain psg dah beli tp tk sempat nk tempah..smpai skrg masih utuh di dlam almari pakaian kami...thn ni mcm takde mood la nk beraya, entahla..biarlah rahsia antara aku dan hubby..org tak tau masalah kita, hanya mampu melihat, tp bahu yg menanggung ni??


   juga bersama kakak sepupu, Farah Farzana


Actually, anak kami, zharifah, belum lg didaftarkan ke sekolah taska, takut jugk full tp masa sgt2 tdk mengizinkan...tp ble??rasanya lps raya kot cadang nk daftar dia..

Eh, aku dah lari topik, nk cete pasal ramadhan..ehmmm

Yg penting, azam aku tahun ni utk sepanjang bln ramadhan ini spt berikut:
1. Nak Qatam Al-Quran.
2. Nak habiskan terawih (kecuali jika period la).
3. Nak buat kuih raya sendiri (tat nenas, almond london, biskut suji, kuih goyang, tempeyek, tumpi).
4. Nak selalu buat amal.

Itu jela yg aku nk story pasai rmadhan kali ni..harini sempat update blog sbb aku tdk diizinkan utk berpuasa..hehehhe...

Btw, Selamat Berpuasa semua...

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...