Sunday, October 07, 2012

Kekuatan diri dan hati...

Assalam my dear friend,

Alhamdulillah..

Semua urusan dunia yg amat memeritkan saya sudah selesai. Saya malas nk memanjangkan cerita yang pendek. Biarlah ianya tersemat dalam diari kehidupan saya untuk selama-lamanya. Biarlah ianya menjadi lipatan sejarah yang tidak mungkin diulangi kembali. Allah berhak menghukum dan sememangnya hukuman Allah adalah yang paling relevan kerana Allah itu maha pengasih dan penyayang.

Kehidupan harus diteruskan dengan berbekal iman yang semakin ingin dikuatkan dengan impian jalan menuju Allah. Semoga cerita hari ini menjadi bekal dan pedoman untuk saya serta cucu cicit waima seluruh keturunan saya untuk lebih berhati-hati dalam meniti dunia yang fana ini.

Prinsip saya hanya satu-berhati dalam memilih kawan. Kawan yang bagaimana?

Untuk itu,berkawanlah dengan seadanya. Sememangnya kawan ketawa amat mudah diperolehi terutama ketika kita senang tetapi kadang-kadang kawan ketawa ini yang menikam kita secara bertubi-tubi dari belakang tanpa kita sedari. Doa saya,moga Allah memberi hidayah untuk mereka2 yang sesat.

Tips saya-untuk menguatkan diri dan hati, bacalah:

LAHAULAWALA KUWATAILLA BILLA

Baca sebanyak yang boleh. InsyaAllah,ianya sangat mujarab. Saya mengamalkannya sejak tahun lepas dan Alhamdulillah, saya diberi oleh Allah kekuatan hati yang sangat luar biasa.

Wallahualam.

Fyad-san


No comments:

Post a Comment

Dugaan PhD di bumi UK

Assalam reader, Sudah 2 tahun 2 bulan saya di bumi UK. Alhamdulillah, banyak dugaan pahit dan manis yang saya tempuhi sepanjang menjala...