Tuesday, October 30, 2012

Azam untuk kurus!

Assalam semua,

Macam mana kehidupan?. Semoga terus dalam lindungan Allah hendaknya..aminn.

Sedar tak sedar,kita dah nak menginjak ke tahun baru Hijrah!. Dah tertunaikah azam dan impian tahun ni?saya?. Jgn tanya sbb saya tidak menyimpan apa-apa azam tahun ni. Ini mungkin kerana saya sedang sibuk memikirkan jalan penyelesaian terhadap masalah yang sedang saya hadapi. Allah itu maha adil dan bijaksana - segalanya berjalan dengan sempurna. Terima kasih Ya Allah.

Tetapi, harini dan start dari minggu ni saya nak memasang azam dan impian untuk kurus!. Saya rasa badan dah tersangat naik mendadak sebab itu saya rasa, saya perlu kurus!. Bukan saja untuk kelihatan langsing tapi untuk menjaga kesihatan juga. Last week saya ke Jusco untuk membelek-belek baju blouse tapi alangkah tak bestnya sebab semua baju dan seluar yang saya minat tak match dengan saya!. Sedih kan??ye, sangat sedih dan saya rasa badan saya besar sangat.

Saya tidak memilih untuk mengambil apa-apa ubat pelangsing, hanya bergantung pada diet seimbang dan senaman yang kerap!. InsyaAllah, kalau ada keazaman yang tinggi, sikit-sikit lama-lama jadi bukit. Saya kena kuatkan azam. Dan, step saya yang pertama adalah menghentikan pengambilan nasi, saya memilih vegetarian untuk diet saya pada minggu ini. Nak tengok macam mana perubahannya. Kalau nak kurus, kenalah kuat kan?. Lagipun, suami amat mengambil berat akan perubahan mendadak pada berat saya ni. Risau juga bila dah kerap ditegur suami.

Apapun, inilah azam dan target saya!

Semogz berjayz buat insan bernama fyad!

Sampai jumpa lagi,
Fyad-san.


1 comment:

  1. Hi....untuk menurunkan berat badan memang perlukan azam...

    Tahniah

    Sedikit perkongsian di blog saya tentang topic sama
    https://mamasyafi.wordpress.com/2013/08/22/bila-lecithin-dan-alfalfa-bergabung

    ReplyDelete

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...