Monday, November 05, 2012

Aku tidak halalkan duit yg ku byr utk riba'..

Assalam semua,

Terkedu kan dgn tajuk tu?

Ye, saya tidak menghalalkan satu sen pun duit yg saya bayar atas riba yg keterlaluan dari pihak perbankan..

Interest dari pihak bank yg terlalu tinggi menyebabkan kebanyakan rakyat menderita!. Fikirkanlah wahai manusia yg bernama islam bekerja makan gaji di institusi perbankan!. Adakah anda sedar akan perkara ini?

Ye, saya amat tidak berpuas hati dgn salah satu bank di Malaysia ni yang katanya menggunakan islamic sebagai kadar rate interest tetapi sesungguhnya interest yang dikenakan sangat luar biasa, melebihi rate konvensional, lebih 21% untuk keuntungan bulanannya!..Dah macam along gamaknya tu.

Takpe, kau makan la duit seluruh rakyat Malaysia, aku takkan sekali-kali menggunakan khidmat bank kau untuk urusan kewangan aku di masa depan. Cukup sekali terkena dengan tipu helah kau wahai bank yang kononya membela nasib RAKYAT!

Aku tidak halalkan semuanya..

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...