Sunday, December 12, 2010

Suka sangat...

Salam Hijrah,

Apa minat korang?ehmm, saya nak share la 1 minat saya..

Saya amat suka tgk cerita2 khayalan like Harry potter, Barbie, Narnia, Lord Of The Ring n byk lagila..saya lebih prefer cerita2 seram dan hantu serta membuatkan kita berfikir tentang imaginasi daripada tgk cerita2 cinta ke..keganasan rumah tgga ke..

Saya amat minat dan tersangat minat..tapi, hsbn saya tak berapa minat dgn cerita2 begini..saya je yg excited terlebih..kadang2 sampai sanggup beli cd utk simpan koleksi..

Yela, kalau saya ni remaja ke, kecil lagi, takpela, ni dah besar panjang, dah beranak pinak dan masih meminati cerita2 macam ni..tapi, itu kenyataannya..saya akan sanggupla tgk sampai habis kalu filem2 mcm ni ada kat HBO ke, SMV ke..hsbn saya akan tidur - sure!!

Kalau orang kata pelik, rasanya takla..biasalah tu, masing2 ada minat dan kegemaran kan?same like me..saya juga suka benda2 macam tu..

Sempurna

Lagi 1, saya ni lagi 1 pelik, saya tak suka ketidaksempurnaan..i mean, bukan dari segi apa yg dah Allah berikan tapi kesempurnaan dari segi benda dan harta..i mean, contohnya, kalau saya nak pindah rumah sewa ke, ada disediakan furnished tp kerusi makan yg sepatutnya ada 8, hanya ada 7 sbb yg 1 lagi rosak~~conform saya tak akan sewa rumah tu..paham kan??
Hah, macam tu la saya!!

Pelik kan?entahla, pada saya pelik jek sbb saya sendiri yg tak blh control diri saya..lagi contoh, if kereta saya baru pakai setahun then tinted nya dah kabur, saya sanggup keluar duit untuk buat tinted baru asalkan saya tak sakit mata tgk kereta yg tak perfect..
Diri Sendiri

Tak sama dgn diri, saya tak kisah kalau diri suami dan anak tak sempurna~~even kadang2 pun termerungut jgk..hahahha..saya nakkan yg terbaik utk anak saya..saya berazam nak didik dia jadi insan yg sempurna sampaikan kdg2 saya jadi takut nak mengandung lagi sbb takut tak dpt beri yg terbaik utk anak2..pelik kan?Tapi satu je menjadi ayat penyenang hati saya - "Allah itu Maha Adil, Dia lebih tahu mana yg terbaik utk hambaNya.."

Saya sendiri, kadang2 cuba buat yg sesempurna boleh, dan kadang2 sampai saya rasa ~~ ah, forget it!!sampai macam tu perasaan saya tau!!

Bln ni merupakan bulan terakhir saya di bumi Perak dan lepas ni saya akan memulakan hidup baru di bumi Kuala Lumpur..saya bukan berazam nak jadi perfect tp berazam nak kurangkan bercakap..sbb dgn bercakap, selalu byk kesilapan akan terjadi..itu azam saya..susahnya!!!

Memang susah sbb saya memang suka bercakap..entahla..




No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...