Monday, December 20, 2010

Happy Birthday to my mak!!

Salam semua,

Harini birthday my mak yg ke 62 tahun...saya sangat2 mendoakan agar mak saya dikurniakan umur yg panjang,kesihatan yg baik dan sentiasa dalam lindungan Allah SWT...saya sangat2 sayangkan mak saya..

Teringat waktu kecil dulu,mak saya ni kalau dah marah kat anak2..dia takkan bercakap dgn kita sampailah 2-3 hari..itu yg plg tension..bila kita nak tanya, mak buat bodoh jek...yelah, saya jugak yg degil,taknak dgr cakap mak..dah tak dapat tahan sabar la tu..hahhahaha...

Mak saya kena operation utk potong kaki sebab diabetis pada Jun 2007..kesian mak, dan skrg jadi orang OKU..mula2 dia sangat mental dan murung setiap masa..kalau ayah nak keluar rumah hanya ke pasar malam then terlewat sikit pulang ke rumah, mak dah menangis..memang mak sangat2 sensitif ketika itu..saya tak call lebih 3 hari pun,mak dah start menangis dan kata saya dah tak ingat kat dia..

Tun Dr Mahathir Mohamed
Birthday mak saya sama tarikh dgn birthday Dr Mahathir..hehehe..kebetulan je..tapi,bila tarikh lahir kita sama dgn orang2 terkenal, selalu kita nak share and bgatau sume orang kan??Dr Mahathir adalah antara pemimpin yg paling saya minati..Tun sangat kreatif dalam melontarkan idea dan pendapat..saya sangat kagum dengan daya kepimpinan yg ada dalam diri Tun..susah nak dapat pemimpin yg begini dalam negara kita yg sangat2 kecil ni..kalau ke luar negara (org cerita la.), kita sebut Malaysia, diaorang tak tau..tapi bila sebut nama Tun,baru diaorang realize...hebat kan penangan Tun??

Itu cerita Tun Dr Mahathir...Ni mak saya pulak..mak saya ni sangat2 penabung orangnya..dia memang seorang menteri kewangan yg sangat2 dikagumi..kalau bagi kat ayah,sekejap je habis, biasalah, orang lelaki kan??memang susah sikit nak control..beza dgn mak, dia sangat particular dalam urusan kewangan keluarga...dan,mak yg uruskan sumber2 kewangan keluarga..bagaimana tentang perbelanjaan dapur, yuran sekolah dan sebagainya..

Berdikari
Mak saya sangat2 berdikari orangnya...kalau mak cerita pasal cerita dia yg lama2 dulu, dia pasti akan menangis..bagaimana dia menjaga adik2 tirinya..mak saya anak tunggal dari 1 ayah dan 1 ibu..yg lain semua hanya adik2 yg 1 ibu ataupun 1 ayah...mak saya ni dah biasa jadi orang susah..semua benda dia buat dari A-Z...sebab tu dia sgt2 particular dalam urusan kewangan...itu yg saya sgt2 kagum..tapi,saya tak boleh jadi macam mak..saya sgt2 la boros orangnya..hahhahaha...

Hadiah utk mak
Saya telah membeli sehelai tudung jenama Pearl Haya utk mak saya..harganya boleh tahan..hadiah utk tahun 2010..dan saya pun dah request cuti utk pulang ke kampung meraikan birthday mak..tapi,saya tak maklum pada mak akan kepulangan saya ni..saja nak buat surprise..hehehehe...Harap2 surprise saya menjadila..sebab dah banyak kali plan nak balik kampung, asyik delay je..masalah inilah,masalah itula..masalah dunia!!!

Doa untuk mak
Saya mendoakan agar mak saya dianugerahkan status kesihatan yg baik sebilang masa...Semoga Allah kuatkan semangat mak saya untuk meneruskan kehidupan..aminnn

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...