Tuesday, December 28, 2010

Kejayaan awal tahun..daftar master

Salam Ukhwah,

Agak lama tak updated blog,sibuk dgn meeting dan bercuti balik kg..di kluang,line internet tak berapa bagus..so,liat sikit nak online..

Pada 26 dec yg lalu,saya dah dapat offer letter from UTM..fuhh,lama sungguh tggu surat ni..mcm2 sy nak buat dgn surat ni..nk request mohon pelepasan belajar, nak letak jawatan dan sbgnya, sume saya kena buat melalui surat ni..offer letter tu pun UTM send by email dulu, post kemudian, rasanya dlm mggu ni dptla surat tu..

Pendaftaran adalah pada 1 jan 11..fuh, ada seminggu je nak siapkan apa2 yg dikehendaki..medical check up, surat penjamin dan sbgnya..byk juga tp kena buat sume tu sbb kena hantar pada masa pendaftaran..kang reject pulak kan??

surat tawaran from UTM

Takut
Biasalah, kalau dah dapat offer letter maka bermulalah kehidupan saya sbg seorang pelajar...saya akan menjadi pelajar semula tp environment yg berbeza..dulu masa degree kepayahan dia time exam..tak taula peringkat master ni..rasanya pada project paper la kot??Saya bukan takut tapi gementar..apa2pun, saya kena lalui juga..dan, nasib baik kawan baik saya juga dalam kelas yg sama..ada la kawan utk bertukar2 pendapat dan gelak tawa..

Berdebar
Banyak cost yg saya perlu sediakan utk sessi pembelajaran saya ni..saya kena betui2 pandai membuat senarai kewangan keluarga agar tak tersasar dari landasan..risau juga memikirkan kedudukan kewangan ketika menetap di KL kelak..apa2pun,redah je la..kalau kita tak berpindah ke tempat baru, kehidupan dan pemikiran kita tak akan berkembang..dok takat tu je la..

Berpindah
Dalam masa yg sama jugak, saya akan berpindah ke KL pada 6 Jan 11 ni menggunakan khidmat Door To Door Service..actually navy tak sediakan perkhidmatan ni utk perpindahan dalam kawasan semenanjung tp sy request sendiri then bayar sendiri la..byk benda kena buat sbb saya ni jahil juga berkenaan claim dan sbgnya...mggu ni juga pada 1 jan 11, saya akan ke UTM jalan semarak utk sessi pendaftaran pelajar baru..berdebar lagi dan lagi...hehheehehe

Doa

Saya mendoakan yg terbaik utk diri sendiri..semoga Allah permudahkan segala urusan dunia ni..semoga Allah melindungi segala2nya...jgn la ada yg cacat celanya...bukan apa, biarlah susah di dunia tp jgn susah di akhirat..tapi kalau dapat senang diakhirat biarlah lebih senang di dunia juga...dugaan tetap ada utk menguji hamba2Nya...

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...