Wednesday, December 01, 2010

Mencari peluang yg pasti..

Salam Ukhwah hadirin,

Cewah mcm nak berpidato piala diraja pulak kan??apa2 pun, dah lama tak terjah blog, just tgk dari kejauhan jek..saya suka baca2 blog org lain..boleh dijadikan penialaian dan contoh utk saya terus menulis..bukanlah saya ni penulis tegar, hanya sekadar sembang2 kosong dan mengisi masa yg terluang (ada ke terluangnya tu?)..

Ada orang kata, buang masa je menulis2 ni, dan ada pulak yg kata, dah takde kejela tu sbb tu asyik menulis di blog jek..apa kes??

Sebenarnya, for me, menulis di blog adalah salah satu aktiviti riadah 'indoor' yg jarang orang tgk keberkesanannya kecuali pada mereka2 yg meminati blog la..kalau kita menulis, banyak idea yg tercurah sebenarnya otak kita sedang berjalan..idea2 yg ada tu selalunya membuatkan kita lebih matang dan rajin mencari..kadang2 kan, bila saya dengar lagu2 diputarkan dicorong2 radio,ada je idea nak share dalam blog (even blog saya ni mana ada follower kan??)..akak tak kisah..

Dan, blog juga boleh dijadikan medium utk mengeluarkan perasaan dan hasrat hati yg terpendam samada marah ke,suka ke, gembira ke dsbgnyala...so, dgn adanya blog, kita boleh keluarkan semua perasaan2 tersebut dan nyatanya akan hilanglah rasa kesedihan yg melampau tu..alah,umpama menulis diari la gamaknya...cumanya diari tu hanya kita je baca,tapi blog, seluruh dunia boleh baca dgn syarat kena faham bahasa kita la..dan, orang sekeliling pun boleh komen dan beri nasihat..kan best??

Saya tak faham dgn masyarakat sekarang, memandang sesuatu dgn niat menjatuhkan seseorang,lagi2 kalau bkn bangsa m*****...jgnlah samapai tanah kitani dijajah oleh orang2 asing..kan ke malu kan??kalaulah semua tanah hak milik kita ni dirampas oleh bangsa selain melayu,saya rasa saya dah tak mau duduk di Malaysia lagi..saya malu!!!!

Bagaimana caranya??ye,kita kena bersatu dan berpadu tenaga demi kedaulatan bangsa Melayu,bangsa bumiputera yg memang sedia ada di tanah Melayu, bukan kaum lain..mereka hanya pendatang dan seterusnya menjadi bangsa Malaysia..sebab tu Malaysia ni berbilang kaum..

Tetapi, dari penelitian saya, senang benar kaum bumiputera menjual harta pusaka,warisan turun temurun kepada bangsa lain semata2 kerana duit!!!!Duit membuatkan mereka lalai dan alpa...Duti membuatkan manusia bisa menjadi gilla!!!

Woow,emosinya saya??ye, saya memang sedang emosi kerana perihal tanah pusaka yg sekangkang kera, nak dijual pada bangsa lain..kenapa??kerana meraka nak beli secara mahal??mana letaknya maruah orang melayu??semua tanah nak dijual pada kaum itu??oh tidak...

Saya berdoa semoga saya dapat menyelamatkan tanah pusaka ini..saya tak mahu tanah pusaka ini dijual pada bangsa selain melayu..Ya Allah, tolonglah hambaMu yg hina dina ini...aminnn

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...