Tuesday, June 12, 2012

Syukran..Visa Student dah dapat..yehaa

Assalam all my dearie,

Semalam saya ke Kedutaan Jepun untuk mengambil Visa yang siap diproses selama 3 hari bekerja saja - Jepun memang sangat efficient..tidak dinafikan.. itu story pasal visa, BTW..

Lama tak updated blog kan??memang sangat2 lama, rasanya dah lebih sebulan, sangat agak busy dgn bermacam2 perkara. Tapi, InsyaAllah, still ada masa untuk updated blog if saya tidak dalam rushing hour..macam biasalah, ada free, mesti saya terjah internet kan??

Hanya ada dalam lebih kurang 3 mggu sebelum saya berangkat ke Meiji University, Jepun - semua urusan immigration telah selesai - Alhamdulillah, tinggal persediaan sebelum berangkat saja.

Saya nak beli pelbagai barang2 'easy to carry' supaya senang saya nak masak kat sana - nak bawak curry powder, perencah nasi goreng, rempah2, serunding, ikan bilis etc...bla..bla...banyak, semua ada dalam list saya..bilik di Komae (kolej kediaman pelajar) ada semua peralatan memasak - so, takkan hari2 nak makan luar kan??so, senang, saya nak masak..hahaha..Insya Allah...

Berdebar rasa nak menjejakkan kaki ke bumi asing yang bahasanya langsung saya tak faham even skrg ni saya tengah intensive kelas Bahasa Jepun, tapi still blurrr..arghhhh, kadang2 tension jugak..nak taknak kena harung juga sebab dah dapat as Double Master student kan??Allah beri rezeki, kita kena hargai dan berterima kasih...yang lawaknya, husband kata 'senang la nanti nak apply scholarship PhD dari Government Jepun..hahaa...rasa tak sanggup nak harung kehidupan dengan blurr communication here n there...I still need my PhD in UK..Not in Japan okes...

Good bye Malaysia just for a while!
Kelas untuk MEBM-UTM pun dah settle, tinggal nak buat project thesis saja - Alhamdulillah for that, result pun Alhamdulillah, maintain in good level sbb nak kena score best CGPA dalam result Master as a part to apply for scholarship for my PhD..Ya Allah, permudahkan segalanya Ya Allah..

Ya Allah, permudahkan perjalanan ku ya Allah...permudahkan segala urusan kerana urusan ku keluar negara adalah demi menuntut ilmuMu Ya Allah dan akan aku kembangkan ke seluruh generasi anak2 didikku ya Allah..DemiMu Ya Allah, aku ikhlas menuntut ilmu demi keranaMu Ya Allah...amin, yarobbal alamin...

My journey is just begin...aminnn...

::F.Y.A.D:: forever and ever humble...

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...