Friday, March 12, 2010

aduhai cuti-cuti...

Hbs part cuti-cuti aussie..

Ehmmm, mls hamba nk ckpla pasal cuti-cuti nie..lain la pulak plan hubby aku nie..ada jek tukar2 plan..ehmm, nmpk gaya tak bercuti ke aussie la dlm waktu terdekat nie..tp InsyaAllah nk p Pangkor Laut..hehehhe..ala2 aussie la gak...nk plan ke luar negara, bos aku pulak tk bagi, what to do??keje je la smpai ke akhir hayat nie..tp, jgn risau ye manja mama, papa nk bwk p Paris, hujung thn nie..yahooo...blhla bodek bos nk cuti 2 mggu, jln2 tgk salji turun..hehehhe...InsyaAllah, aku da cek tiket MAS, not bad, economy class, just around 9k++..bolehla, msh mampu lagi...

frust mmgla frust tak jd p aussie tp nk wat camner, bos aku pun kata, 'ko nk cuti, tggu siap kajian dulu..'..hahhaha, nmpk gaya dia mcm da tau plan aku then, short story takleh la nk cuti...tp, hujung thn nie, kena jgk bodek nk mntk cuti..apa slhnya kan??sekali sekala p bercuti..aduhai...

Kesian tgk anak aku..mmg rncg nk bwk dia p tmpt2 yg ada disneyland sbb dia minat sgt dgn mickey mouse n barbie..aku mmg plan nk bwk dia jumpa karektor kartun2 tu..yg ada just kat gold coast, paris, hongkong, us n t'baru maybe kat pulau sentosa..tp, plan punya plan..rasanya p paris lg berbaloi, disamping dpt p disneyland, dpt gak p tgk city of paris (kota cinta kata org..tak taula..)..kalu aussia, pusing2 bndr dia jela..tp, walau mcm mana pun, aku n family mmg berhasrat nk bercuti ke tmpt2 nie..heheheh..budget, InsyaAllah, kalao dpt keizinan dr Allah, ada la...

Rancang punya rancang, plan punya plan, sampai gak ke penghujung thn karang...sume terlepas..tp kalo dpt p paris dlm bln dis ni syokla, blh shopping hujung thn..hahahha..mcm byk sgt je duit..(berangan jek..)..dlm mesia ni, Alhamdulillah, sume negeri aku da jejak tp sume tmpt tu takla...sbb tk sume tmpt aku minat..yg aku rasa teringin sgt nk p dlm mesia ni cuma pulau redang n pulau sipadan jek..itu je tmpt yg aku rsa, nk sgt p..tp??bile tu tak tau..nk p yg jauh dulu, baru pk yg dekat..ok tak idea aku??

Aku tak kata aussie tak best just nk pergi paris dulu rasanya...nk merasa iklim eropah, manala tau lps hbs cntrac keje ni aku bermastautin kat eropah ke britain ke kan???plan ada la..just we wait n see jek..kalo ada rezekinya, ada la, kalo takda, teruskan je dgn keje govermnt nie.ok what??cuma keje ada sikit stress la sbb byk yg slh guna kuasa..entahla..no komen about that..

Tp kan, Auckland mcm best je kan??ehmm,NZ..ok jgk, itu pun tersenarai dlm impian aku nk jejakkan kaki ke sana..tp kena p aft bln mei la kot sbb cuaca sejuk sikit..entahla, aku suka dgn iklim sejuk (not really sejukla..)..ramai org kata, 'u try dulu dok kat salji..tgk mcm mana..'tp kan, aku mmg suka sejuk, bilik tidur aku kalo tak on aircond, aduh..tak selesa aku nk tdo, rasa berminyak je muka...aku rncg kalo nk ke negara yg beriklim monsoon timur laut n barat nie, kena waktu last winterla nk masuk spring kan??not really cold n not really hot..just nice, tp not heavy rain la..

Ehmm, 1 lg impian yg mmg berada di top list aku adalah, umrah n ziarah egypt...itu adalah perkara wajib dlm list aku...not priority but needed..aku yg kerja terikat dgn cuti yg tdk menentu ni mmg ssh nk bercuti..yelah, bila ada free masa sikit, ada aktiviti sukan pulak..dgn aktiviti sosial yg lain lg??so, mcm mana nk plan cuti??mmg selalu terbantut..just last year jek, lepas gak aku p bandung n jakarta..itu pun jenuh jgkla nk mintak cuti..nasib lepas, kalo tak, burn tiket yg da ditempah awal..nasib..nasib...

Last but not least, rancangla percutian anda dgn sempurna n teratur..jgn buat main2 kalo nk bercuti, jgn bazirkan duti begitu shj..cuti ni kena ada idea n motif baru best jln2..tak boleh just p n see..akhir kata, jumpa next entry, mana tau aku da ter'book' tiket..hehehhe, akan dimaklum kemudian, ok??chow bete...

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...