Wednesday, June 27, 2012

Ready for Tokyo, Japan...

Assalam all,

Are u ready?

Me?

Ehmmm, ready la kot..susah nak gambarkan apa yang saya dah ready..beg?..its about 50% dah pack la..tinggal nak sumbat2 mana yang patut bawa saja. Its complete finished..InsyaAllah. Ada lebih kurang kurang dari 52 jam sebelum boarding..yup, saya akan berlepas ke Tokyo pada jumaat ini - InsyaAllah..hope kawan2 doakan perjalanan saya ini success..

Yang saya risaukan keadaan di sana. Bukan apa, sebelum menjejakkan kaki ke Meiji University, Tokyo, dah jenuh juga saya study apa yang perlu dibuat untuk thesis saya bersama Prof Feihong Jiang (my SV), kalut ada, bersemangat tu rasanya 20% je and the rest saya banyak gemuruh. Yelah, ini first time in my life mengambil Course dari luar negara. Sebelum ni di Malaysia saja, even my MEBM pun dari UTM, and now my MBA comes from Japan..Speechless juga la..but, in my mind, Syukur Alhamdulillah..

MEBM is completely finished and now running another MBA. Fuh, penatnya nak study, nak tulis research paper lagi, berserabut rasanya kepala ni - tapi, kenalah kuatkan semangat, bukan senang nak senang dan bukan susah nak susah..

Hidup ini memang penuh dengan dugaan dan cabaran dari Allah SWT. Kita kena kejar ilmu Allah seberapa banyak yg boleh. Sebab Allah takkan mengubah nasib sesuatu kaum itu kalau dia tidak berusaha untuk mengubahnya. Pada saya pelaburan ke atas pendidikan adalah sesuatu yang menguntungkan - memang tak nampak sekarang, ia akan menjadi asset di masa depan. Begitu juga pendidikan untuk anak2 - such as hantar ke kelas muzik, belajar taekwando etc, itu semua memang memerlukan wang tetapi ianya amat bernilai untuk masa depan. I strongly believe in that!

Apa yang saya mohon, moga2 Allah merahmati perjalanan saya ini. Semoga saya sentiasa dalam peliharaan Allah SWT, dikuatkan iman dan akal untuk melihat kebesaranNya..Aminn..

Sampai jumpa lagi..will updated my blog at Tokyo, Japan.

Tokyo Tourist Information. Welcome to Tokyo, Japan
di kawasan tumpuan pelancong - daerah Asasuka
Arigato.

Fyad San.

::F.Y.A.D:: forever and ever humble...

2 comments:

  1. Beb, good luck tempt org tu....Jgn lupe souvenir Aku hehehe..take care

    ReplyDelete
  2. hehe..thanks buddy..InsyaAllah,tak lupa punya..next year if aku dpt habiskan study kat sini (1 year),blhla ko dtg melancong,guna AirAsia..murah RM800 (return)..Doakan aku..huhu

    ReplyDelete

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...