Tuesday, September 28, 2010

Impian dan harapan...

Salam Lebaran semua...

This is one of my favorite entry to talked about...it's about my families, future n another journey...ehmmm, a bit crunchy but it still in my hand..

Ianya berkenaan penghidupan yg kita kna ingat bahawa dunia ini hanya sementara, yg kekal hanyalah akhirat..tapi??aku tak faham mengapa manusia sanggup memutuskan tali silaturrahim??yelah, tai silaturrahim yg telah terjalin sejak berpuluh malahan ianya adalah generasi yg sama..aku sedih akan perkara ni..dan aku tak tahu dimana silapnya dan bagaimana cara untuk mengatasinya???

Ianya berpunca dari sikap tamak haloba dan masing2 hanya memandang kebendaan, justeru diri dikuasai oleh syaitan laknatuallah..bila syiatan dah menghantui diri, kita akan lupa asal usul kita..lupa semua saudara mara, apa yg ada hanyalah amarah dan hasad dengki...Ya Allah, bagaimana nak perbetulkan semua keadaan ini ya Allah??sesungguhnya, aku amat sayang pd semua ahli keluarga aku tak kiralah dari mana generasi kan..yg penting ada kait mengait dgn bin dan binti keturunan yg sama...

Aku amat sedih dgn apa yg terjadi skrg, apakah ia akan berterusan ataupun macam mana?macam mana nak satukan ahli2 keluarga yg telah sekian lama terpisah dek kerana kerasukan dan hasutan dunia???Ya Allah, aku hanyalah hambamu yg kerdil dan hina namun aku juga punya hati dan perasaan...aku juga mahu sebuah keluarga yg harmoni dan disenangi...tapi, apa yg terjadi skrg byk membantu aku dr segi penambahan ilmu pengetahuan, sikap sabar dan bertolak ansur...dalam apa jua cara pun, kita perlu ada perasaan bertolak ansur dan muafakat...kerana semestinya muafakat itu membawa keberkatan...

Allah amat syg pd ummatNya yg mempunyai sifat sayangkan silaturrahin dan mengeji pd yg suka memutuskan silaturrahim kerana sesungguhnya kita hanyalah sementara dibumi ini, tiada yg kekal melainkan Allah...aku tak dapat menggambarkan perasaan aku skrg, yg ada hanyalah kesedihan yg aku kira kemuncak pada apa jua kesedihan yg sdg aku alami..ye, kesedihan akan terpisahkan tali silaturrahim yg telah sekian lama terjalin tidak boleh ditandingi oleh mana2 rasa kesedihan yg lain...

Apa yg aku mampu perbuat skrg adalah, berdoa dan terus berdoa semoga Allah membuka semua pintu2 taubat utk semua ahli keluargaku tak kiralah dari mana generasi pun dan semoga semua akan mendapat rahmat dari Allah dan ditempatkan ditempat2 orang2 yang soleh dan solehah...aminnn

For all my families...bay in mind, i need u all in my life and more on that, please be in 1 family again..please remember our grandma and grandpa..they need our blessing...hmmmmm

No comments:

Post a Comment

Dugaan PhD di bumi UK

Assalam reader, Sudah 2 tahun 2 bulan saya di bumi UK. Alhamdulillah, banyak dugaan pahit dan manis yang saya tempuhi sepanjang menjala...