Saturday, July 24, 2010

I need to change....

Salam Muhibbah....
How to change?ehmmm,topik yg aku pilih ni taklah beban sgt tp pd aku ianya amat2 berguna utk aku...sbb apa?sbb aku mmg btl2 nk kurus spt dulu masa aku study..dulu mak berat pun dlm 58kg jek..skrg?takyahla aku describe how much kan?but, i really need to change...perhaps, malula dgn kwn2 sbb ada kwn2 yg dah berkahwin n anak pun mcm aku baru sorg,tp diaorg still blh jaga bdn, cantik lagi...aku???
Kalo nak diikutkan,aku ni blh la tahan tahap kedisiplinannya, tp???sejak dah malas nak jaga2 badan ni, ada je lebihan lemak yg sangkut disana sini..hahhahah...bkn apa, aku jeles tgk kwn2 yg still kurus...kenapa aku tak blh ek?
so, aku dah tekad dan berazam, sepanjang bln puasa ni,aku akan diet, yes, really2 diet yg hard but not too embarrassed..aku akan pastikan at least berat aku turun smpai 5kg, then maintain...tp kan, bab2 nak maintain ni yg payah sket tau..bkn apa, aku sblm ni dah berjaya trnkan berat hampai 10kg tp disebabkan aku dah tak maintain, it become the previous one..hahhaha,padan muka aku...sapa suruh jd mcm tu kan?bkn salah org lain, salahkan diri sendiri....
so, ini adalah tekad aku, dan aku takkan berganjak dari tekad dan iltizam aku ni, apa nk jadi, jadila...yg penting, aku berjaya turunkan berat badan ke berat idaman...tolongla, aku mmg betui2 nk dpt berat idaman aku dulu, boleh kan?tak susah kan?hey, sapa kata tak susah???susah tau, perut aku yg dah sentiasa tak pernah kosong ni akan terkejut berukla for the 1st time...hahhahaha...
ok2, come on fyad,kuatkan semangat, tabahkan hati, cekalkan diri...semoga aku berjaya turunkan berat badan dan dpt menyarung semula pakaian2 yg sekian lama tersimpan cantik dlm almari...semoga semua impian bakal menjadi kenyataan...amin ya robbal alamin...

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...