Thursday, February 19, 2015

Beberapa Jam sebelum berangkat ke UK

Assalam semua kawan-kawan,

Berdebarnya hati, macam-macam bermain diminda, segalanya ada - takut, seram, cuak etc. Semoga pemusafiran saya akan dilindungi oleh Allah SWT dari segala malapetaka dan dijauhkan dari orang-orang yang berhasad dengki dan tipu daya syaitan yang direjam.

Kali ini perjalanan kami sangat panjang dan jauh. Sebelum ni perjalanan paling jauh yg pernah saya pergi hanyalah ke Japan, makan masa dalam 7jam didalam kapal terbang. Kali ni, perjalanan makan masa 16 jam (sebab ada transit di Doha), dua kali tukar kapal terbang. Semoga perjalanan dipermudahkan oleh Allah SWT.

Beg kami semua penuh, berat not more than 30kg/each. Itu luggage allowance yg diberikan oleh Qatar Airlines. Tapi sebenarnya tak cukup, ada je barang yg kena unloaded sebab dh terlebih muatan - haha!.

Perjalanan kami adalah bermula jam 8:40 malam (waktu Malaysia) dari KLIA ke Lapangan Terbang Doha dan dijangka tiba di sana pada jam 11:45pm (waktu Doha), perjalanan makan masa lebih kurang 8jam. Dari Doha kami akan transit selama lebih kurang 1jam 45minit dan terus berlepas ke Manchester Airport lebih kurang jam 01:15am (waktu Doha) dan dijangka tiba di Manchester Airport jam 06:25am (waktu UK), perjalanan juga memakan masa selama 8jam. Beza waktu Malaysia dengan UK lebih kurang 8jam juga. 

So, harini yang menghantar kami adalah mak dan abah, adik ipar (ucai dan julie) dan juga kawan suami yang memang setia selalu menghantar kami kalau kami nak ke airport. Alhamdulillah, ada kawan yang memamg sudi menghantar kami, memgorbankan cuti CNY nya - hanya Allah yang mampu membalas kebaikannya pada kami.

So, doakanlah kami ya kawan-kawan. Jika ada yang baca post ni, doakan perjalanan kami selamat. Amin yarabbal alamin.

Amin

Regards, Dr to be - Intan

No comments:

Post a Comment

Dugaan PhD di bumi UK

Assalam reader, Sudah 2 tahun 2 bulan saya di bumi UK. Alhamdulillah, banyak dugaan pahit dan manis yang saya tempuhi sepanjang menjala...