Monday, February 18, 2013

Ujian dan dugaan tak mematahkan semangat...

Assalam all,

Biarlah kita dimalukan didunia ini asalkan tidak dimalukan di akhirat nanti.

Saya redha dgn semua ketentuan Allah. Apa jua yg berlaku pada saya semua ada hikmahnya. Kita sebagai manusia hanya mampu untuk merancang, yg menentukan adalah Allah SWT.

Saya serahkan segala-galanya pada Allah. Semoga saya dikuatkan semangat untuk terus berdiri di atas muka bumi ini. Selagi hayat dikandung badan, saya masih setia untuk berusaha meningkatkan kekuatan rohani dan jasmani.

Pedulikan apa orang nak kata sebab orang hanya pandai mengkritik, mengejek, menilai dengan nafsu sedangkan yang menentukan segalanya hanyalah Allah. Saya hanya perlu bersyukur dan terus berdoa agar saya tetap dilindungi dari kejahatan dunia yang penuh dengan tipu helah ini.

Sebenarnya susah juga untuk saya menerima kenyataan apa yang terjadi ke atas diri ini. Kadang2 saya berasa sedih, sunyi dan sering bertanya, kenapa saya?

Tapi syukur kerana masih ada suami yg sangat menyayangi, prihatin dan sayang pada saya. Juga keluarga yang membantu. Yang paling penting, tq Allah atas segalanya yg Kau berikan pada diri ini selama ini. Maafkan atas apa jua keterlanjuran hidup yang memungkinkan pelbagai spekulasi negatif terhadap diri ini.

Janji saya pada diri ini, saya akan terus hargai nilai sebuah maruah!

Regards,
Intan san.


No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...