Monday, December 17, 2012

Tak tidur la saya!

Assalam all,

Bila kali terakhir anda tak tidur langsung?

Saya?

Dulu masa ambil 1st degree, memang selalu saya tak tidur malam. Bukan sebab apa, sebab selalu belajar last minute - lepas tu mengelabah la bila nak amik exam..hehe..itula saya masa belajar di UTM Skudai dulu-dulu!

Ini perkara biasa pada saya..tertidur di depan lappy!

Now, semenjak saya mengambil keputusan untuk belajar di peringkat Master, saya terpaksa mengubah jadual waktu tidur saya!Masa awal-awal dulu saya banyak tidak tidur sebab banyak masa menyiapkan Post Module Assignment (PMA) dan sekarang, saya sibuk dengan thesis pulak! Aduh, pening kepala dibuatnya. Banyak juga masa saya dihabiskan dengan mengadap komputer! stress jugak, tapi selalu saya release kan dengan keluar berjalan-jalan dengan hubby and my beauty dotter tu..

And, now onward, saya lagi bertambah stree sebab research proposal kena di 'viva' kan pada awal Januari 2013..OMG!!! saya sangat stress..tapi, kena jugak hayun la, what to do? If not, tak graduate la saya sebab tak siap thesis. Bertambah pening sebabs saya mengambil double degree..hahaha..pandai sangat la kan? Nak buat research 2X just for MEBM and MBA..yup, i will get double master degree. Tapi, hakikatnya, saya sangat tired on that matter!

Orang memangla cakap, wow, you buat double degree??mantap seyyy..mantap ke? Dah naik berbulu kepala saya ni dok mengadap journal yang berlambak nak dibaca, sintesis, comment etc. Banyak benda kena buat untuk di ambil sebagai data collection, itu, ini...fuhh, baru saya tahu, betapa payahnya nak buat research! Saya sangat mengagumi orang-orang dalam bidang akademik yang sering buat research, tabik spring..toing..toing...

Menuntut ilmu itu wajib!

Even macam mana pun, i have to run through all this! No matter how, no matter where to start!

Dalam hati ini, 

"Ilmu Allah kena dicari dan dipelajari seterusnya dikongsi bersama. Kejarlah ilmu setinggi manapun tetapi jangan lupa disebarkan kepada insan-insan lain sebagai kembangnya ilmu dalam mengejar erti kehidupan sebagai khalifah Allah di muka bumi ini"

Man jadda wa jadda!

From,
Fyad san!

::F.Y.A.D:: forever and ever humble...

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...