Monday, February 17, 2014

Blog bersawang ~~ Perjalanan yang panjang (PhD, Travelling etc.)

Assalam kalian rakan yang saya sayangi,

Lamanya tak updated blog. Tebal juga sawangnya, jenuh untuk saya membersihkannya.

Kami di Puroland - Hello Kitty Town, Odakyu Tama Center, Tokyo

Last Updated pada beberapa hari sebelum konvokesyen saya di UTM. Sekarang sudah masuk bulan february 2014. Phewww, lama betul.

Actually, banyak idea yang saya nak share di blog tapi selalu saja masa tidak mengizinkan. Saya sangat-sangat busy dengan final Thesis Master submission. Tak menang tangan handle everything. Haritu bulan nov-dec (sebulan), husband and anak saya datang sini bercuti. Lagilah saya takde masa nak menulis. Karya novel saya juga terhenti beberapa bulan. Semua 'terhenti' seketika.

Dian di Legoland Friends di Odaiba
Apa-apa pun, saya sentiasa positif dengan apa juga yang berlaku samada ianya demi masa depan saya sendiri, suami, anak, mak dan keluarga. Banyak perkara yang sedang bermain diminda. PhD sayalah terutamnya. Umur makin meningkat, kalau tak dimulakan dari sekarang, bila lagi?. If saya start lambat, maka lambatlah saya akan menamatkan PhD untuk bergelar seorang Doktor Falsafah.

Bulan depan saya akan balik Malaysia - back for good la! - Alhamdulillah, semua berjalan lancar, percaturan Allah untuk saya adalah yang terbaik. Saya dapat merasa semua musim - panas, sejuk, bunga, luruh and sakura. Itu adalah hadiah yang paling berharga untuk saya. 

Kami di Tachikawa - Showa Kinen Koen, melihat daun-daun luruh dimusim autumn nan indah

Bagaimana denga PhD saya?.

Ye, saya sedang dalam process nak siapkan Research Proposal. Banyak yang saya fiirkan - samada perasaan saya ataupun perasaan orang lain. PhD is not a simple thing that we can imagine like a writers writing their novels - its about fact thesis!, not an imagination at all..

Saya ke Hokkaido, Sapporo pada 8th Feb till 12th Feb (should be) tapi sebab flight stranded due to bad wheather, so, perjalanan saya jadi 12th to 15th Feb. Inilah pengembaraan saya yang paling worst dan tak best, i bet!. Boring, menyampah etc. Betullah kata sesetengan pendapat, we can describe our friends attitude when we travel together, we can find their true colors!. But, its okey, i don't mind, i have my own philosophy, so just leave it. 

Nantilah nak cerita pasal Hokkaido Journey tu, next time!.

Till now, xoxo!

Regards, Dr to be - Intan

No comments:

Post a Comment

Pengalaman menjadi Tutor di UK

Assalam semua readers, Alhamdulillah, praised to Allah Al-Mighty, saya diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman menjadi Tutor unt...