Sunday, November 07, 2010

Rindu mak dan ayah...

Salam semua,

Tadi pagi semasa saya dan my hubby sdg breakfast, kami berborak mengenai orang tua kami yg jauh di kampung halaman, jauh dimata dekat dihati..

 My mak..

 My ayah..

Ayah saya sudah berusia 56 tahun dan mak saya 62 tahun...mereka sudah menginjak ke umur peringkat terakhir kehidupan..saya kira rasanya mereka sedang meniti hari2 tua yg semestinya mencabar..orang kata umur, pertemuan, kematian dan perpisahan adalah rahsia Allah SWT..tetapi, saya rasakan saya perlu buat sesuatu yg menggembirakan mak dan ayah sebelum mereka menutup mata..

Saya dah jarang sekali balik ke kampung..ini semua atas desakan kehidupan saya yang terhimpit dengan batasan kerja dan sumber kewangan yg terhad..cuti memang susah nak dapat memandangkan saya bekerja dalam sektor pembangunan silibus latihan..kerja sering dalam keadaan tertekan..dengan bebanan kerja2 sampingan yg kadang2 menjadikan saya seorang 'pelupa' yg amat!!!

Lupakanlah soal kerja, kalau diceritakan memang takkan habis sampai ke sudah..

Saya teringin nak bawa mak dan ayah ke tanah suci menunaikan umrah/haji bersama..saya memang teringin sangat2..saya sedang cuba membahagiakan mak dan ayah saya sebelum samada saya mahupun mereka 'pergi' dulu..tiada apa yg menggembirakan hati mak dan ayah kecuali memberi mereka kebahagian melalui doa dan amalan yg mulia..

Alhamdulillah, saya dapat bertukar tempat kerja di KL ni adalah 1 rahmat untuk saya kerana lebih dekat dgn family..senang saya nak berulang alik ke kampung saya di Kluang, Johor untuk menziarahi mereka selalu..kalau tak dpt balik selalu, sebulan sekali pun dah ok!!

Harini saya asyik teringat mak dan ayah saja..kesian kat ayah..biarlah rahsia kesusahan kami sekeluarga hanya disimpan dalam 'kotak' keluarga kami..hanya Allah yg Maha Mengetahui..

"Apapun, Ya Allah, berilah kesihatan yg baik utk kedua ibubapaku yg tercinta..panjangkan umur mereka supaya aku dapat memberi mereka kesenangan.tolong dan bantulah aku Ya Allah..aminnn"

No comments:

Post a Comment

Dugaan PhD di bumi UK

Assalam reader, Sudah 2 tahun 2 bulan saya di bumi UK. Alhamdulillah, banyak dugaan pahit dan manis yang saya tempuhi sepanjang menjala...